čtvrtek 15. ledna 2015

Teď čtu...

Jsem žena a k tomu blíženec, takže je v mojí přirozenosti zvládat několik věcí najednou - ačkoli tím nejhorším možným ze všech chaotických způsobů.

Guillaume Musso: Que serais-je sans toi?
Paradoxně k tak romantickému názvu je první (a poslední) milostná scéna až za stránkou 250, takže jednoznačné a brutální zklamání.
Ba ne, jen žertuju, je to skvost. Něco mezi detektivkou, červenou knihovnou a fantasmagorií. Je tam všechno: tragická láska, loupeže umění, akce a honičky, luxusní šperky, záhrobí, cestování, milostný trojúhelník, Paříž a San Francisco. Na-pros-tá dokonalost.

Charles Baudelaire: Petits poémes en prose
Ten jazyk je úžasný a vůbec.... trés erudite. A ráda bych napsala, že poezie ve francouzštině je moje velká láska, ale byl by to pěkný kec, a tak radši přiznávám, že JE TO NUDA. Nuda, nuda, nuda. Teď ale jedno malé tajemstvíčko: když to čtu v metru a vedle mě sedí postarší paní a v ruce drží něco, co se jmenuje Divoký hřebec a na obálce je dvojník Antonia Banderase, připadám si jako největší machr.

Gustave Flaubert: Madame Bovary
Hahaha, to jsem se trochu přecenila. Flaubert je ABSOLUTNÍ MANIAK do dlouhých a složitých souvětí. Ale dočtu to, i kdybych měla přepsat celý slovník! Jsem na stránce 52, tak uvidíme, jestli mi odhodlání vydrží déle než do konce kapitoly.

Cathy Kelly: Zlaté náměstí
Trochu povznesenější ekvivalent Divokého hřebce.

To byl vtip. Je to naprosto neromantický a přeslazený příběh čtyř žen, které hledají životní štěstí, své místo ve světě, smysl bytí a podobné věci. A jo, já si doopravdy myslím, že je to bezva.

Pravidla českého pravopisu
Bez komentáře.

Boris Vian: Pěna dní
Existuje film a v tom filmu hraje Romain Duris se svými báječnými vlasy, což mluví za vše. Je to vážně vtipné a krásně napsané, i když mám podezření, že autor byl tak trochu šílenec.

Rozsvítil lampičku nad zvětšovacím zrcadlem, nahnul se k němu a prohlížel si pleť. Kolem chřípí u nosu mu vyskočilo několik pupínků. Když ve zvětšovacím zrcadle uviděly, jak jsou ošklivé, hbitě se stáhly zpátky pod kůži a Colin spokojeně zhasl.“

No vážně. Proč TOHLE nefungovalo, když nám bylo patnáct?!


A ještě toho mám miliony a miliony v plánu a jako obvykle lituju, že hodiny nejsou natahovací. Vive la littérature!

4 komentáře:

  1. Chybí mi recenze na pravidla českého pravopisu. Stojí to za to? Bude mě to bavit? A dá mi to něco do života? Ještě jsem o tom neslyšela, ale zní to jako průlomová literatura!

    Pozdravuj odemne úchyly, už si ve svém obdivu nepřipadám sama. Mucíq!

    OdpovědětVymazat
  2. Hahaha, tak to o hodně přicházíš, je to ještě lepší než telefonní seznam!

    A pozdravuju. Mám to štěstí, že téměř každý, kdo mě osloví, vypadá jako hollywoodská hvězda.

    Danny DeVito.

    OdpovědětVymazat
  3. Co je malý, to je milý a v posteli roztomilý.

    OdpovědětVymazat
  4. Když on je malý jenom na výšku...

    OdpovědětVymazat